Percubaan~~

Hari ini trial SPM biologi..


Semalam semasa mengajar student f5 di SMK seksyen 18, Shah Alam, jauh disudut hati..terkenangkan zaman perjuanganku kira2 5 tahun lalu..


'Mereka adalah aku' 5 tahun yang lepas..

Jelas terpancar kerisauan, bimbang soalan apa keluar dan lain2 lagi..

Pelajar perempuan kelihatannya lebih tenang dan nampak lebih bersedia..

mungkin sudah membuat persiapan awal..

tetapi pelajar lelaki..walaupun nampak kurang bersedia dari segi persiapan,mereka biasanya akan dapat score juga dalam exam..

Insya Allah, rezeki masing2..


Mereka meminta aku terangkan mengenai topik yang berkait dengan osmoregulation, neuron, nephron, formation of urine, nitrogen cycle pada malam itu. Handouts yang aku sediakan pun aku tak edarkan..kesian..tgh risau2 tu..hehe


"Mudah2an kaumu faham ye ape yang cikgu ajar..dan mudah2an dapat membantu kamu dalam exam nanti"


Walaupun bukan berijazahkan bidang pendidikan, aku dapat merasa tanggungjawab itu..tanggungjawab mendidik anak bangsa..cewah..


Terkenangkan kenangan di sekolah yang amat kucintai..SMAP LABU~~


i missed the good old days~~

rindu kawan2 gak.yang same2 nakal dulu.haha.

=)

moga ukhwah yang terjalin kekal abadi
2 Responses
  1. ~nEmo~ Says:

    zaman silam, antara kenangan terindah buat diriku :)


  2. yatiHanuni Says:

    ai cik chiky sayang.....

    kte tetap norhayati forever...hehehheheh...=)